JR根岸線 Paint It Black

イメージ 1
 
  デジタルフィルター ソリッドモノカラーを設定して撮影
 
 
 
 
最近の日本、特定秘密保護法の成立やら
黒く塗りつぶしたいものばかりで
ちょっと憂鬱。
 
私の過去の人生を顧みれば、
黒く塗りつぶしたくなるような
恥ずかしいこと悔やまれることが圧倒的に多くて
不意にそれらを思い出し
思いっきりシャウト!!
 
そして「うるさい!!」と妻に叱られます。
 
 
 
 
I see a red door
and I want it painted black
No colors anymore
I want them to turn black
I see the girls walk by
dressed in their summer clothes
I have to turn my head
until my darkness goes

赤いドアを見ると
黒く塗りつぶしてやりたくなる
色なんていらないのさ
全部黒くしてやりたいんだ
夏服を着た女の子達が
そばを通りすぎていったんだ
俺は見ないように反対を向いた
俺の中の闇が通りすぎるまで

I see a line of cars
and they're all painted black
With flowers and my love,
both never to come back
I see people turn their heads
and quickly look away
Like a newborn baby
it just happens ev'ryday

車が列になっていた
すべて黒い色の車だった
献花と俺の恋人
両方とももう戻らない
通りかかる人は何かと思って見るけど
すぐにあっちを向いてしまう
赤ん坊が生まれるのと同じさ
毎日どっかで起こってる出来事

I look inside myself
and see my heart is black
I see my red door
and it has been painted black
Maybe then I'll fade away
and not have to face the facts
It's not easy facing up
when your whole world is black

自分の心の中を覗き込んだよ
そしたら俺の心も黒い色だった
赤いドアを見かけたけど
黒く塗りつぶされていたよ
俺がいなくなってしまえば
事実に目を向けないで済むかな
俺の世界がすべて真っ黒になっちまったのを
見つめるのは辛いんだよ

No more will my green sea
go turn a deeper blue
I could not forsee
this thing happening to you
If I look hard enough
into the setting sun
My love will laugh with me
before the morning comes

俺の緑色の海が深い青色になることは
もうないんだろう
こんなことお前の身にも降りかかるなんて
俺には予知することなんかできないけどな
もし沈む夕陽をじっと見つめてたら
お前が隣で笑いかけてくれてくれないか
朝が来るまでの間でいいから

I see a red door
and I want it painted black
No colors anymore
I want them to turn black
I see the girls walk by dressed
in their summer clothes
I have to turn my head
until my darkness goes

赤いドアを見ると
黒く塗りつぶしてやりたくなる
色なんていらないんだ
全部黒くしてやりたいのさ
夏服を着た女の子達が
そばを通りすぎていったんだ
俺は見ないように反対を向いた
俺の中の闇が通りすぎるまで

Hmm, hmm, hmm...

I wanna see it painted black,
painted black
Black as night,
black as coal
I wanna see the sun,
blotted out from the sky
I wanna see it painted,
painted, painted,
painted black
Yeah

全部黒くしてやりたい
黒くぬりつぶしたい
夜のようにまっ黒に
炭のようにまっ黒に
太陽なんか空から
消えてなくなっちまえ
黒くしてやりたい
黒く塗るんだ
塗っちまえ
みんな真っ黒に

Hmm, hmm, hmm...

     
                     The Rolling Stones - Paint It Black - Live OFFICIAL (Chapter 4/5)